יודעים מהו הזמן הממוצע בו מבלה כל אדם בשינה?

אם עניתם נכון על השאלה, אתם כנראה ישנים על מזרן נוח ונקי, שמספק אתכם ומצליח להניח את דעתכם בזמן השינה ובמהלך היום, באם לא, נסביר שאתם לא באמת מקדישים מחשבה יתרה, למזרן עליו אתם מניחים את הגוף בכלל ואת הראש בפרט.

אדם ממוצע מבלה כשליש מחייו בשינה וזו בלבד הסיבה שיש לנקות את המזרן על גביו אתם ישנים באופן קבוע וכחלק בלתי נמנע מתחזוקת הבית וזאת מלבד העובדה, שנכון לשמור על איכות המזרן ולשמר אותו כחדש למרות שהשנים עוברות וחולפות.

בשורות הבאות, אתם עתידים לקרוא עובדה שכנראה תפתיע אתכם אך שינה על מזרן לא נקי הופכת לשינה לא מיטבית אותה חשוב לשפר ומוטב מהר ככל האפשר.

כל עוד המזרן שלכם מכיל כתמים, ו/או לכלוך ממקורות שונים ומגוונים אתם בבעיה משום, שהלכלוך הוא מצע נוח למיקרואורגניזמים שונים וביניהם וירוסים, עובשים, פטריות בקטריות ועוד.

מרבית החיידקים מתיישבים בקפלים של ריפוד המיטה וביניהם גם האבק שעלול לגרום לבעיות בריאותיות מגוונות לרבות אלרגיות ובעיות בדרכי הנשימה. מזרנים נקיים הם הדרך הנכונה ליהנות מאיכות החיים.

טיפים לניקוי מזרן

ניקוי מזרן

החלטתם להשקיע את מרב המאמצים ולנקות בצורה יסודית את ביתכם לרבות חדרי שינה, סלון ועוד?

הרשו לנו להציג עבורכם טיפים חיוניים שיסייעו לכם לשמור על המזרן, (לרבות מיטה מרופדת , מיטת נוער, ספפה ועוד) כראוי ובהתאם לנדרש.

כל מזרן ובכל גיל חשוף לזיהומים ולכלוכים מגוונים וכדי ליצור שכבת בידוד לכאורה, מרבית האנשים מצפים את המזרן במצעים המגנים על המזרן מפני חלקיקי האבק והלכלוך שעף באוויר אך אל מול יתרון המצעים, החיסרון הגדול הוא, שהמצעים מפריעים למזרן להתאוורר ובכך נגרם לו נזק ובין היתר המראה שלו עתיד להיפגע, הפונקציונאליות שלו פוחתת – לעיתים הוא יכול לשקוע עד כדי חשיפת הקפיצים אל מחוץ למעטפת המזרן – מה שמהווה סכנה ממשית למשתמש אז מה עושים?

אין פשוט מכך, מאווררים וחשוב בתדירות גבוהה דהיינו לפחות פעם בשבוע.

בזמן שאתם עסוקים בדברים אחרים (כמו ניקיון חלק אחר בביתכם), הסירו את המצעים והניחו למזרן להישאר "ערום" ו"לנשום" אוויר מלוא הקפיצים וכעבור מספר שעות עת שסיימתם לנקות את הבית ו/או לבשל, כסו אותו חזרה במצעים המפנקים שלכם.

אם המזרן התמלא כתמים או שכתם אחד מדיר שינה מעיניכם ובצדק, נקו אותו טוב ככל האפשר ורצוי באמצעות מים אך השתדלו שכמות המים לא תהייה גדולה ובמקביל ייבשו אותם במהירות האפשרית בין אם באמצעות פן , שמש או שואב רטוב.

 

מעבר לקטלוג המזרנים

 

ניקיון

הבחירה בחומרי הניקוי צריכה להיות קפדנית משום שלא כל חומר ניקוי מתאים לכל מזרן.

השתמשו בחומרים כמו אבקת כביסה ביתית, נוזל כביסה וכיוצא בזאת. אתם יכולים להיעזר בחומץ לבן או סודה לשתייה בכמות קטנה ובריכוז של 1:1.

שימו לב כי ככל שתשפשפו יותר את האזור בו קיים הכתם, אתם עלולים לפגוע בכיסוי המזרן ועל כן נכון לשפשף בעדינות – כך תמנעו את התרחבות הכתם ובמקביל תשמרו על תקינות המזרן.

שאיבה נכונה ומוקפדת של המזרן מדי שבוע, תהייה משימה מדהימה ואם לא בכל שבוע, אזי פעם בחודש או כאשר מזדמן לכם.

כשאתם שואבים את המזרן הקפידו להפוך אותו ולשאוב משני צדדיו.

גם בסיס המיטה צריך ניקיון כך שאם אתם במהלך הניקיונות, הקפידו ונקו גם את בסיס המיטה מהאבק והלכלוך שהצטבר בו.

את הבסיס אתם יכולים לנקות באמצעות מגבון.

ניקיון המזרן חשוב לאין שיעור מדי תקופה, הן לבריאותכם והן עבר שינה נוחה ונעימה יותר.

 

קרא עוד: מה צריך לדעת לפני שבוחרים מזרן חדש