איך לבחור את המזרן המתאים לכם?

אם אתם מחפשים לקנות מזרן חדש, וודאי כבר הבנתם שהדבר שהכי מאתגר זה להבין איפה להתחיל. האם אתם נכנסים לחנות לבחור אחד או מתכננים לקנות באינטרנט? האם אתם מגיעים עם תקציב מצומצם או שאתם מרשים לעצמכם להתפנק עם מזרן מפואר? ומה לגבי הגודל, הצורה, החומרים והעיצוב? כן, זה הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון, במיוחד אם אתם קונים מזרן בפעם הראשונה. אבל לעולם אל תחששו, במיוחד לצורך כך הכנו לכם מדריך שיעזור לכם לבחור מזרן מושלם.

 

למה כדאי לקנות מזרן בחנות?

אם אתם רוצים לראות ולהרגיש את המזרנים לפני הקנייה, אז כדאי לכם לבחור במסלול המסורתי ולהגיע לחנות מזרנים בסביבה. לרוב בחנויות מזרנים, אתם לא תשלמו מחיר מלא. תוכלו לנהל משא ומתן על המחיר עם איש המכירות ולהתייעץ איתו על בחירת המזרן. החיסרון העיקרי הוא שיהיה לכם יותר מאתגר לשוות בין מחירים כדי לדעת אם אתם באמת עושים עסקה טובה. בנוסף, שימו לב שאחת הטעויות הנפוצות בקניית מזרנים בחנויות זה קבלת החלטה מהירה מדי אחרי שכיבה על מזרן. קחו את הזמן להישען לכמה דקות, לפחות 10 ולוודא שאתם לא מרגישים שום לחץ או כאב.

למה כדאי לקנות מזרן באינטרנט?

אלטרנטיבה זו מצוינת מכל כך הרבה בחינות, והחלק הכי טוב שאתם יכולים לבצע את הרכישה מהבית! מזרנים אלה מגיעים בדרך כלל בקופסה עד פתח ביתכם תוך מספר ימים וכוללים משלוח חינם וערבות להחזר כספי (גם אם אתם פשוט לא אוהבים את המזרן!) כך שיש סיכון מינימלי. באינטרנט, המחיר הוא בדרך כלל סופי, אך יש לכם את האפשרות לעשות סקר שוק באופן יעיל יותר ולמצוא את המזרן המושלם עבורכם במהירות. החיסרון העיקרי זה שאתם לא יכולים לבדוק את המיטות לפני הרכישה.

 

בחירת המזרן המושלם – איך עושים את זה?

אמנם מונחים שונים הקשורים למזרנים עלולים להיות מבלבלים, אך הבחירה במזרן הנכון לא צריכה להיות קשה בכלל. כדי להפוך את הדברים לפשוטים ככל האפשר, נדבר על כמה מהקריטריונים החשובים ביותר שכדאי לשים לב אליהם כשאתם נמצאים בחנות מזרנים באינטרנט או ליד ביתכם.

#1 גודל המזרן

ראשית, הברור מאליו – גודל המזרן. לרוב זה יהיה הדבר הראשון שאנשים שוקלים כאשר בוחנים מזרנים חדשים. המידות הסטנדרטיות בישראל הם:

  • מזרן יחיד סטנדרטי: 190/80 ס”מ או מוגדל 90/190
  • מיטה וחצי: 120/190 ס”מ או לגבוהים 120/200 ס”מ
  • מזרן זוגי סטנדרטי: 190/140 ס”מ או לגבוהים מביננו 140/200 ס”מ
  • מזרן זוגי גדול: 200/160 ס”מ או 160/190 ס”מ
  • מזרן זוגי גדול מאוד 180/200 ס”מ
  • מזרן זוגי ענק 200/200 ס”מ רק תוודאו שיש לכם מקום בחדר

אם היינו מסתכלים על הסטטיסטיקה, נראה שהגודל הפופולרי ביותר למזרן הוא מזרן זוגי גדול – הוא גדול מעט מהסטנדרט אך לא גדול מדי למרבית חדרי השינה. מזרנים בגודל זה מושלמים לזוגות – ברוב המקרים, הם מכילים שני אנשים בצורה טובה למדי, ועדיין נותר מקום לנוחות מרחב אישי ולילד שעובר אליכם בלילה. אם הנכם בגובה מעל 183 ס”מ נמליץ לכם לבחור באורך מזרן 200 ס”מ.

#2 סוג המזרן

סוגי מזרנים הם לרוב הנושא בו אנשים נוטים ללכת הכי הרבה לאיבוד. ישנן דרכים רבות ושונות בהן מזרן עשוי להיות מתוכנן ובנוי, ואם אתם רוצה ללמוד באמת כיצד לבחור מזרן, תצטרכו לדעת את ההבדלים בניהם.

למרבה המזל, נושא זה לא צריך להיות קשה להבנה. כלל אצבע טוב הוא לזכור את ארבעת סוגי המזרנים העיקריים – ויסקו, ספוג, לטקס והיברידי.

  • מזרן לטקס לטקס הוא אחד החומרים המוכרים בעולם ייצור המזרנים ומוצרים אורתופדיים, הוא בעל תכונות גמישות, עם מרקם ספוגי חזק. מזרנים אלו מתאימים במיוחד עבור אנשים שרוצים לקבל תמיכה מלאה בכל האיברים וליהנות מרכות תוך שמירה על הנוחות המרבית. מזרן לטקס יגיע לרוב עם בסיס ספוג או קפיצים כשמעליו ממוקמת שכבת לטקס לנוחות מירבית.

כדאי לדעת –

  • מזרני לטקס מתאימים לאנשים שסובלים מאלרגיות במיוחד לאבק!
  • הם קלים לניקוי ועמידים במיוחד.
  • אם אתם רוצים מזרן קשיח, אז תצטרכו לחפש מזרן לטקס עם צפיפות לטקס נמוכה, לעומת זאת אם תרצו מזרן רך יותר – אז חפשו מזרן עם צפיפות לטקס גבוהה.
  • מזרן ויסקו – מזרני ויסקו נחשבים למזרנים החדשים והמתקדמים ביותר . אבל מה זה בכלל ויסקו? מדובר למעשה בקצף זיכרון – מעין חומר גמיש שמגיע בצורת ג’ל אשר מתאים את עצמו לצורת הגוף דבר שתורם לשינה רציפה ללא תנועות מיותרות. מזרן זה מתאים לאנשים שרוצים לקבל את התמיכה המרבית בגוף שלהם ושסובלים מבעיות אורטופדיות, זאת הודות לתכונות הייחודיות של הויסקו ליצור תבנית מושלמת לכל אדם תוך הענקת תחושת רכות. גם במקרה הזה בסיס המזרן הוא ספוג/קפיצים מבודדים/קפיצי בונל והשכבה העליונה היא שכבת ויסקו/שכבת זכרון. נמליץ לאנשים עם כאבי גב על בסיס ספוג או קפיצי פוקט ליציבות מקסימלית.
  • מזרן ספוג – מדובר בסוג פופולרי במיוחד, הם נחשבים לעמידים וקשיחים, מספקים לגב את היציבות הנדרשת . דרגת הקושי היא לרוב קשיחה מאוד או קשיחות בינונית וניתן לשדרג את הנוחות בתוספת של שכבת ויסקו או לטקס.
  • מזרן היברידי – מזרן היברידי הוא מושלם עבור אותם אנשים שלא יודעים מה להחליט מבין כל האפשרויות כיוון שהוא משלב את כל העולמות. הוא בנוי ממספר שכבות של ספוגים באיכות גבוהה שמורכבים על בסיס קפיצים פוקט שארוזים כל קפיץ בנפרד . איך זה מרגיש? קצת כמו מיטת ויסקו, אין תחושה של “קפיצים” והוא תומך בגופכם לאורך כל שעות הלילה. צד אחד לא ירגיש את התנועה של הצד השני.
  • מזרן קפיצי בונל – זהו מזרן בסיסי שבו הקפיצים כן מורגשים בניגוד למזרן עם קפיצי פוקט או ספוג, נמליץ למי שבכל זאת רוכש מזרן קפיצים להוסיף שכבת ויסקו או לטקס שישדרגו את השינה. מדובר באפשרות הקניה הזולה ביותר ביחס לשאר סוגי המזרנים.

 

לסיכום –

יש עוד קריטריונים רבים לבחירת מזרן שלא דיברנו עליהם – כמו תקציב, העדפות שינה אישיות (האם אתם טיפוסים שישנים על הגב? על הצד? על הבטן? כל אלה עשויים להשפיע על בחירת המזרן שלכם!), בעיות בריאותיות וכמובן – עניין של העדפה אישית, כל אחד אוהב את המזרן שלו אחרת וזה מאוד אינדיבידואלי.

לכן, ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו להבין מה הצרכים שלכם ולהתאים לכם את המזרן המושלם! שיהיה בהצלחה ושינה נעימה!

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון/ווצאפ 0538008008 ולקבל ייעוץ מאנשי מקצוע מהו המזרן המתאים לכם.

 

המאמרים הפופולריים ביותר

  פינת האוכל בבית היא מקום מרכזי שבו מתקיימים ארוחות משפחתיות, מפגשים עם חברים, ורגעי התרפקות אחרי יום עמוס. כאשר מתכוונים לשדרג את עיצוב הפינ...

נתניה עיר של רהיטים בעיר נתניה ישנן לא מעט חנויות רהיטים, חלקן מתמקדות בתחום מסויים כמו מזרנים/ארונות/חדרי ילדים/ספות/פינות אוכל וחלקן מציעות את כל...

האם מומלץ לבחור בשולחן קרמיקה? בגדול התשובה היא כן, היתרונות של סוג שולחן זה גוברים על חסרונותיו להלן יתרונותיו: עמידות גבוהה בחום ובקור עמ...