איך נדע מתי צריך להחליף מזרן?

רכישת מזרנים איכותיים הינה פעולה המסתכמת בהוצאה של אלפי שקלים ומומלץ לקיים אותה במספר מקרים בהם המזרן הישן שלכם איננו מספק לכם שנת לילה מספקת, טובה ועמוקה.

חשוב לציין שכל מזרן (איכותי ככל שיהיה) עלול לסבול מבלאי מתמשך לאורך השנים ולכן חשוב להיות מודעים למקרים בהם מומלץ להחליפו בחדש.

בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר מצבים שונים בהם מומלץ לבחון את החלפתו של המזרן.

  • מזרן חורק

כאשר אתם נכנסים לאחד מאותם חדרי שינה בהם מוצבות מיטות עם מזרנים ישנים, אנו ממליצים לכם להתיישב עם מלוא הגוף על המיטה ולהתגלגל על המזרן מצד לצד.

במידה ואתם שומעים חריקות מכיוון המזרן או המיטה ככל הנראה מערכת הקפיצים במזרן איננה תקינה.

רעשי חריקות מהמזרן עלולים להתרחש כתוצאה מקפיצים חלודים או בלויים והם אינם יכולים לספק לכם את התמיכה המיטבית לעמוד השדרה במהלך השינה.

  •   עייפות לאורך היום ללא כל סיבה

במידה ואתם חווים עייפות מתמשכת לאורך שעות היום וזאת ללא כל סיבה מיוחדת, כלומר, ישנתם מספר שעות ממושכות במהלך הלילה, הדבר עלול להעיד על כך שאינכם ישנים כראוי כתוצאה ממזרן ישן שחייב להחליפו.

  •   כאבי צוואר וגב תכופים

במידה ואתם סובלים מכאבים תכופים באזור הגב העליון והתחתון ו/או אזור הכתפיים, וזאת בעיקר כאשר אתם מתעוררים בבוקר, אנו ממליצים לכם להחליף את המזרן משתי סיבות אפשריות: הראשונה, המזרן איננו מתאים לתנוחות השינה שלכם, השנייה: המזרן פשוט ישן והוא איננו תקין.

  •   מזרן שוקע

בכל אותם מקרים בהם אתם חווים שגופכם שוקע אל תוך המזרן הישן, אנו ממליצים לכם להחליף את המזרן בהקדם האפשרי.

כאשר הגוף שוקע לתוך המזרן מדובר בתופעת “שנת ערסל” העלולה להוביל לנזק מתמשך בעמוד השדרה.

  •  קרדית האבק

מזרנים ידועים כ-“קרקע פורייה” להיווצרותה של קדרית האבק המסוכנת לדרכי הנשימה.

כפועל יוצא מכך, אנו ממליצים לכם לנקות באופן תדיר וקבוע את שטח המזרן באמצעות מכשירים עוצמתיים של שואבי אבק ואף לאוורר ולנער את המזרן באופן תדיר וקבוע.

במידה ואתם חווים לאורך משך זמן ממושך תחושת מחנק במהלך השינה אנו ממליצים לכם להחליף את המזרן וזאת לנוכח הצטברות אבק במזרן.

במידה ואתם ישנים על גבי מיטה מרופדת חשוב להסיר את שכבת הריפוד טרם ניקיון המזרן.

  •  שינויים פיזיולוגיים במבנה גופכם

לאורך השנים גופנו משתנה וזאת לנוכח שינויים במשקל הגוף (השמנה או הרזיה כתוצאה מדיאטה), היריון וכדומה.

במקרים אלו, חשוב לבדוק האם תנוחות הגוף שלכם על גבי המזרן מותאמים גם למשקל גופכם החדש.

בחלק מהמקרים המזרן לא יוכל לספק לכם את התמיכה האופטימאלית למשקל גופכם ולכן במקרים אלו מומלץ לבחון את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם לצורך החלפתו.

בנוסף לכל המצבים המופיעים לעיל, אנו חייבים לציין בפניכם את העובדה הפשוטה שחייו של כל מזרן (איכותי כל שיהיה) אינם מתקיימים לנצח ולכן מומלץ לבחון את החלפת המזרן אחת ל-8 עד 10 שנים והדבר תלוי כמובן באיכויות המזרן אותו רכשתם בזמנו.

המאמרים הפופולריים ביותר

  פינת האוכל בבית היא מקום מרכזי שבו מתקיימים ארוחות משפחתיות, מפגשים עם חברים, ורגעי התרפקות אחרי יום עמוס. כאשר מתכוונים לשדרג את עיצוב הפינ...

נתניה עיר של רהיטים בעיר נתניה ישנן לא מעט חנויות רהיטים, חלקן מתמקדות בתחום מסויים כמו מזרנים/ארונות/חדרי ילדים/ספות/פינות אוכל וחלקן מציעות את כל...

האם מומלץ לבחור בשולחן קרמיקה? בגדול התשובה היא כן, היתרונות של סוג שולחן זה גוברים על חסרונותיו להלן יתרונותיו: עמידות גבוהה בחום ובקור עמ...