איך בוחרים פינת אוכל שמתאימה לבית?

פינות אוכל מעץ או מזכוכית, בעיצוב קלאסי או במראה אקסקלוסיבי ויוקרתי, פינת אוכל עגולה, מלבנית, אובלית ועוד שלל צורות, גדלים ועיצובים אחרים.

מבחר פינות האוכל עצום, ולעיתים הוא יכול לבלבל ולהקשות עלינו עוד יותר את תהליך הבחירה.
התאמה מדויקת של פינת האוכל לסביבה הביתית דורשת התייחסות לפרטים הקטנים, לעיצוב ולאווירה הביתית, וכמובן גם לשיקולים מרכזיים אחרים כמו מידת הפונקציונאליות והנוחות של פינת האוכל.

אילו סוגי פינות אוכל קיימים? מהם השיקולים המרכזיים בבחירת פינת אוכל לבית החדש? ואילו טיפים יעזרו לך בעיצוב ושדרוג מנצחים של פינת האוכל הישנה? כל המידע לפניכם

החשיבות של בחירת פינת אוכל מתאימה

המבחר הכמעט בלתי נגמר של פינות האוכל עשוי אמנם לבלבל, אך מנגד גם פותח בפנינו מגוון אופציות רחב מאוד. בשוק קיימים פינות אוכל בעיצובים, גדלים וצבעים שונים, שעשויים ממגוון חומרים איכותיים. החל מפינות אוכל בעיצוב מודרני שמתאים בעיקר לבתים חדשים בהם זהו הסגנון השולט, ועד לפינות אוכל קלאסיות במראה עתיק שמאפיינות בעיקר בתים בסגנון כפרי.

בדומה לסלון, פינת האוכל מהווה מקום מרכזי כמעט בכל בית. ההתכנסות של המשפחה הגרעינית והמשפחה המורחבת בזמן הארוחות המשותפות הופך את פינת האוכל למוקד מרכזי שקובע את האופי וגם את האווירה הביתית.

בבחירת פינת האוכל עלינו להתייחס הן לשיקולים אסתטיים והן לשיקולים פרקטיים. מצד אחד, אנו מעוניינים ליצור פינת חמד ביתית – כזו שהעיצוב והסגנון שלה יתמזג בצורה מושלמת עם יתר החללים בבית וכמובן עם הריהוט וחפצי הנוי שפזורים בו.

מן הצד השני, עלינו לקחת בחשבון, שבהיותה מוקד משיכה מרכזי, על פינת האוכל להיות ממוקדת באיזור נגיש ופרקטי. כמובן גם, שהשולחנות והכיסאות חייבים להיות נוחים ועשויים מחומרים איכותיים.

דגשים לבחירה מושלמת של פינת האוכל
פינת אוכל מעוצבת

– מיקום – את פינת האוכל נהוג למקום בדרך כלל בין המטבח והסלון על מנת להבטיח נגישות מרבית מכל חללי הבית. עבור רוב החללים הביתיים מדובר במיקום האידיאלי – מעין יצירת חיץ בין מוקד ההתרחשויות במטבח לבין איזור הסלון והאירוח הביתי.
זוהי גם הבחירה האידיאלית מבחינת התפיסה של פינת האוכל – מיקום מרכזי שמושך את תשומת הלב ומאפשר התכנסות מורחבת של כל בני המשפחה.במקרים בהם מדובר בבתים קטנים או בדירות סטודיו, בהחלט ניתן למקם את פינת האוכל באיזורים אחרים. לצד המטבח הביתי, או בכל מקום אינטימי אחר שנראה הגיוני ופונקציונאלי לארוחות ואירוח.

– פונקציונאליות – בעיקר בבתים עם ילדים קטנים, או בדירות עמוסות בציוד, חשוב לתת את הדעת גם על מידת הפונקציונאליות של פינת האוכל. השתדלו לתכנן לעצב את פינת האוכל ואת ריהוט הצד מסביבה בצורה נוחה ופונקציונאלית. בחירה של ארונות או מדפים עם מקומות אחסון ייעודיים או קנייה של שולחנות אוכל קומפקטיים ונפתחים הן דוגמאות קלאסית לכך.

בנוסף, זכרו לקחת מידות של החלל הנבחר טרם הבחירה הסופית של פינת האוכל – כך תוכלו לוודא שהיא אכן מתאימה לכם מבחינת הגודל והמידות.
דגש מרכזי נוסף יהיה על התאורה בפינת האוכל. בבתים עם פינות אוכל גדולות מומלץ לבחור במספר נקודות תאורה (או בגוף תאורה חזק).


צורת השולחן – שולחנות מלבניים הם הנפוצים ביותר. הם מאפשרים סידור נוח של השולחן בזמן הארוחות, יוצרים אווירה ושיח טובים בזמן ההתכנסות, וכמובן מגיעים בשלל דגמים ומידות שמתאימות לסוגים שונים של חללים.

השולחנות העגולים והאובליים ייחודיים יותר, מעניקים לבית כולו מראה אקסקלוסיבי ומרענן, מאפשרים סידור והושבה אופטימליים סביב השולחן, וניתן להוסיף להם פיצ’רים נוחים נוספים כמו “סוזן” העצלה” (סיבוב של השולחן בין הסועדים).

השולחנות הריבועיים מגיעים גם הם במגוון סגנונות (קלאסיים, עתיקים או מודרניים), והם מתאימים בעיקר לחללים גדולים – מתאימים לכ- 6 – 8 סועדים בדרך כלל.

-איכות חומרי הגלם – בין אם בחרתם בפינות אוכל מעץ, זכוכית, אבן או כל חומר אחר, עליכם לוודא שאתם קונים שולחנות וכיסאות מחומרי גלם איכותיים ועמידים. פינות אוכל איכותיות מחזיקות מעמד לאורך שנים במינימום תחזוקה.

בפינות אוכל עשויות עץ חשוב להימנע מהנחת סירים חמים על גבי משטח האוכל. אם מדובר בפינות אוכל מזכוכית או מאבן/שיש, עליכם לנהוג בעדינות עם חומרי הגלם כדי למנוע סדקים ושברים.בכל מקרה, הקפידו על שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים – אלו יעזרו לכם להאריך את אורח החיים של פינת האוכל ולשמור עליה נקייה בקלות.

המאמרים הפופולריים ביותר

  פינת האוכל בבית היא מקום מרכזי שבו מתקיימים ארוחות משפחתיות, מפגשים עם חברים, ורגעי התרפקות אחרי יום עמוס. כאשר מתכוונים לשדרג את עיצוב הפינ...

נתניה עיר של רהיטים בעיר נתניה ישנן לא מעט חנויות רהיטים, חלקן מתמקדות בתחום מסויים כמו מזרנים/ארונות/חדרי ילדים/ספות/פינות אוכל וחלקן מציעות את כל...

האם מומלץ לבחור בשולחן קרמיקה? בגדול התשובה היא כן, היתרונות של סוג שולחן זה גוברים על חסרונותיו להלן יתרונותיו: עמידות גבוהה בחום ובקור עמ...