סלונים מעוצבים – כך תתכננו אותם בהתאמה מלאה לבתיכם

גיבוש סלון ביתי היא אחת המשימות החשובות והמרכזיות בבית. הסלון מורכב בעיקרו מספות המהוות מערכת ישיבה. ספות אלו מומלצות מאד להסדרה פינתית מכמה טעמים:

  • מיקום פינתי חוסך מקום בחדר.
  • מיקום פינתי מבליט את אריחי הרצפה ומאפשר להם לקחת חלק פעיל בעיצוב הסלון.
  • מיקום פינתי יוצר סלון ארגונומי בו רהיטי הישיבה מופרדים מהתקני האחסון.

בנוסף לספות, הסלון מכיל גם שולחנות סלון ומזנונים. איך משלבים בין הפריטים הללו וגורמים ליצירת סלון איכותי מן המעלה הראשונה?

בהתחלה, יש לתכנן את מבנה הרהיטים

סלונים איכותיים הם בראש ובראשונה סלונים שישמשו אתכם כנדרש. אם אתם אוהבים את ספל הקפה או כוס המים לידכם, ללא שולחן, מומלץ לרכוש ספה שיש בה מגרעת לכוסות. אם אתם אוהבים ריקליינרים לרגליים, חשוב לבחור בדגם שבתחתיתו זה קיים. דגם עם פתיחה חשמלית – יתרון. אם חשוב לכם נושא האירוח, ניתן לבחור סלונים מעוצבים הנפתחים למיטה ובכך משמישים את הסלון כחדר שינה נוסף.

לאחר מכן, מגיע התכנון העיצובי

תכנון עיצובי של סלונים מבוסס על מה שאתם רוצים לראות בכל ספה ברחביו. יש ספות עם משענת דבשת רחבה ויש ספות שטוחות. יש ספות קפיטונז’ כפתורים ויש ספות חלקות. ככל שהמבנה מכיל פחות שכבות ויותר שטוח, הנטייה שלו היא לעיצוב מודרני וככל שהמבנה יותר עמוק ורחב – הוא ישתלב טוב בעיצוב כפרי. לכן, כאשר בוחרים ספות שטוחות מומלץ לשלב בהן צבע של ריהוט מודרני, כמו לבן או צהוב, בשונה מספות כפריות עמוקות שצריכות להתבסס על גוונים כהים. שילובים אלה הנם מנצחים ויבטיחו שבבתיכם יהיו סלונים מעוצבים.

בדיקה שהרהיטים מתאימים, משתלבים בבית ומתכנסים לסלון

בדיקה זו צריכה להתמקד בממד העובי של כל רהיט. עומק גדול מקצה הרהיט לקצהו האחורי יתאים בעיקר לחדרים גדולים ורהיטים צרים יתאימו לחדרים רטנים. חשוב להקפיד על כך בשביל שתיווצר פרספקטיבה מרחבית מתאימה ולא מראה מגושם שלא יתאים לגודל הנתון של חדר האורחים שלכם. אם אתם מעוניינים שיקראו לזה סלון, ולא יראו בכך עוד חדר התכנסות ממוצע, אתם פשוט חייבים להקפיד על יחס ישר בין עובי הרהיט לגודל החדר ולבדוק את עצמכם לפני שאתם קונים, באמצעות השוואה בין הבית לרהיטים. אפשר לעשות זאת באמצעות הדמיית מחשב של חברת רהיטים מובילה ובכך לאשש שצדקתם בשאיפותיכם. רק לאחר מכן, מומלץ לבצע את הרכישה, מתוך ידיעה כי סלונים מעוצבים מדויקים בדרך להיות מוטמעים בחדריכם.

המאמרים הפופולריים ביותר

ארונות הזזה נחשבים לארונות המתקדמים ביותר בתעשיית הריהוט הביתי. הארונות הנם רהיטי עומק בעלי עובי של 60 ס"מ, וגובהם יכול להיות גובה הקיר, 2.4 מ' או גוב...

בין אם אתם חולמים על ארון עם דלת הזזה ובין אם השאיפה שלכם היא לרכוש ארון פתיחה, נושא פתרונות האחסון נחשב לאחד המדוברים ביותר בעיצוב הביתי. ארונות בעיד...

אין ספק שרכישת חדר חדש לילד היא סיבה אמיתית למסיבה, אבל היא תגרום לכם להרגשה עוד יותר טובה אם תדעו שעשיתם את הדבר הנכון ובמדויק ביותר וחשבתם על כל צעד...